اخلاق مهار جنگ

(0)

2,100,000ریال

1,890,000 ریال

دفعات مشاهده کتاب
47

علاقه مندان به این کتاب
0

می‌خواهند کتاب را بخوانند
0

کسانی که پیشنهاد می کنند
0

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
0

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب اخلاق مهار جنگ

انتشارات روزنه منتشر کرد :
کتاب اخلاق مهار جنگ (ریشه‌های حقوق بین‌الملل اسلامی در اندیشه فقیهان قرن دوم هجری) از مرتضی رحیمی نژاد، پژوهشگر ارشد مرکز پژوهشی مجد شیراز و دانش‌آموخته حوزه علمیه قم از سال 1362 و دوره‌های خارج فقه و اصول و نیز دانشگاه تربیت مدرس قم در رشته الهیات و معارف اسلامی است.

در معرفی این کتاب می‌خوانیم:

بهترین محک برای استواری یک نظام اخلاقی و بزرگ‌ترین چالش فراروی هر دین، در ساحت‌ مهار خشونت و پاس‌داشت عدالت پدیدار می‌شود. لذا چگونگیِ مهار جنگ، چند و چون توان معنوی هر مکتب را تعیین می‌کند. کتاب پیش رو داستان تلاش پنج فقیه و حقوق‌دان در قرن دوم هجری است که با استفاده از آموزه‌های قرآن کریم و پیامبر اکرم (ص)، نخستین نظامنامه‌های رفتار اخلاقی در جنگ را در تمدن اسلامی تدوین کردند.

«اخلاق مهار جنگ» نه تنها برای کشورها و ارتش‌ها که برای کنترل خشم در افراد نیز حکمت‌آموز است.

بخشی از کتاب:

فقط ظرف دو دهه و اندی که از قرن بیست و یکم می‌گذرد بیش از یکصد جنگ در پهنه‌ی گیتی صورت گرفته است. با این همه، گمان اینکه جنگ پدیده‌ای اجتناب‌ناپذیر است هیچ پایه‌ی علمی ندارد. بر عکس، همانطور که برایان فرگوسن و مارگارت مید، دانشمندان مردم شناس در نشریه‌ی ساینتیفیک آمریکن استدلال علمی کرده‌اند، شواهد هزاران ساله‌ی مردم شناسی، جنگ را گرایش ذاتی آدمی نمیشناسد. فرگوسن تاکید دارد که عواملی مانند رشد ناگهانی جمعیت، محدودیت منابع طبیعی و مرزکشی‌های ملل از عوامل تشویق جنگ است، ولی به گفته‌ی مارگارت مید، جنگ یک پدیده‌ی اختراعی است.
فروشگاه اینترنتی 30بوک

نظرات کاربران (0)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

بریده ای از کتاب (0)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

عیدی